Genap Setahun!

Julai 17, 2023

Alhamdulillah. Siapa sangka. Pejam celik. Hari ini, dah genap setahun Syu berada di syarikat Wan Ly Protective Packaging Sdn. Bhd. niπŸ˜…. Bukan mudah ya! Hanya insan-insan terpilih yang berjiwa kental saja boleh survived dekat sini - Luar nampak keras. Hakikatnya hatiku selembut tisu πŸ˜‚.



Walaupun, rakan seperjuangan Syu ramai yang dah berubah haluan. Tapi, perjuangan Syu di sini akan tetap Syu teruskan. Almaklumlah, demi periuk nasi 🍚. Selagi tak ada orang interfere kerja kita. Kita layankan saja - Kalau ada yang interfere, kaki-kakikan saja 🀣.



Hidup ini keras! 


Sunset
Hidup ni keras. Nak tak nak tetap kena hadap 😌.


Pentoksik-pentoksik dalam life bekerja ni perkara biasa. Dah macam duri dalam daging. Dekat mana-mana pun ada sebenarnya . Jadi, kena belajar beradaptasi. Kalau jumpa orang yang macam ini, kita persetankan saja. Apa boleh buat. HIDUP INI KERAS! Selagi boleh sabar. Kita sabar 😌.


Janji masuk office, kita buat kerja kita. Cukup bulan dapat gaji kita pergi enjoy. Jangan mengabdikan diri dengan kerja saja. Pergilah healing & berdamai dengan keadaan dekat mana-mana tempat korang suka πŸ˜Ž. Asalkan kita bahagia & masuk kerja dengan otak yang fresh.



Sesulit mana sekalipun. Hadapi dengan tenang. Demi kelangsungan hidup, nak tak nak rezeki tetap kena dicari. Yang penting, kena pandai reset otak supaya mood kerja tak ke laut. Apa-apa pun, tahniah untuk diri sendiri sebab mampu bertahan sehingga hari ni. Harap Syu boleh kekal positif, optimis  & tak toksik macam "mereka-mereka" itu πŸ€ͺ.

Comments

  1. Tahniah kak sebab berjaya keraskan hati....Hati kau keras royyy...kekekeke
    Moga Cuya dapat kerja yang positif dan dapat bersabar dgn baik...

    BalasPadam
  2. Tahniahhhh πŸ”₯ tetap semangat!

    BalasPadam
  3. Hati kita, kita sendiri yg kena jaga... teruskan keras begitu syu.. hidup ini keras, sy pun setuju

    BalasPadam
  4. Tahniah dapat bertahan. Biasalah dalam kerja ni macam2 dugaan juga, ada kawan busuk hati, boss yg cerewet tapi ada juga tempat yang tenang, boss yang baik....macam-macam dugaan la.

    BalasPadam
  5. Kene kuat .. insyallah semoga dimurahkan rezeki amin

    BalasPadam
  6. Betul kadang-kadang penat bekerja . Nak release tension kena healing² lah sekejap . Baru otak pun rasa fresh . Baru semangat nak bekerja .

    BalasPadam

πŸ’• Sebarang pertanyaan & cadangan, sila tinggalkan diruangan komen yer sayang-sayang sekalian!! Fikir yang baik-baik.Tulis yang baik-baik.Insyallah, semuanyer akan baik-baik belaka. Lagi satu, tolonglah jangan klik & sabotaj iklan kita sesedap rasa. Nanti tak pasal-pasal GA suspend akaun kita πŸ˜‚. Tolong yer sayang-sayang sekalian!!