Bahubali : The Begining [2015]

Januari 30, 2022

Bahubali : The Begining


Genre : 


Aksi


Pelakon : 

Prabhas [Shiva / Bahubali], Rana Daggubati [Bhalla], Tamannaah [Avantika], Anushka Shetty [Devasena], Ramya Krishna [Sivagami], Sathyaraj [Katappa], Nassar [Engin]


Pengarah : 

S. S. Rajamouli


Rating :

🌟🌟🌟🌟🌟/5

✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽✽


Ahah!! Review filem Telegu pula dah kali ni 😅. Beberapa hari lepas Syu review drama Turki - Dolunay. Hari ni review pula filem Telegu pecah panggung yang bertajuk Bahubali. Kadawalek sungguhlah kan. Macam-macam cerita berlainan bahasa Syu tengok dalam bulan ni. 


Sebenarnya, filem Bahubali ni berkurun dah Syu tonton sebenarnya. Dekat siaran televisyen tempatan pun dah banyak kali filem ni ditayangkan. Cuma Syu sahaja tak berkesempatan nak buat review. Memandang filem Tamil ni antara filem terbaik yang Syu paling suka tonton. Jadi Syu nak berkongsi dengan korang semua sejauh mana menarik & hebatnya filem ni.



Untuk pengetahuan korang, filem Bahubali ni ada dua episod. Satu Bahubali : The Beginning & satu lagi Bahubali : The Conclusion. Sejujurnya teknik sinematografi, grafik & jalan cerita filem ni memang terbaik. Kalau tak, masakan filem ni boleh jadi box office.


Mungkin ada sesetengah orang tak berapa minat filem Telegu mahupun Tamil. Tapi, kalau korang dah mula tengok Bahubali yang pertama. Korang akan terjebak sampai tengok sambungan Bahubali yang ke-2.


Bahubali : The Begining


Di dalam filem Bahubali : The Beginning ini, diceritakan bagaimana perjalanan Mahendra Bahubali membongkarkan asal usul dirinya sebagai pewaris tahta kerajaan Mahishmati. Semua berpunca apabila, ada sebuah topeng jatuh ke lembah yang dia diami.


Topeng tu sebenarnya merupakan kepunyaan seorang gadis yang bernama Avantika. Avantika ni merupakan rakyat kerajaan Kunthana yang telah dimusnahkan oleh Bhalla setelah Devasena berada dalam tawanan kerajaan Mahismati.



Sejak memiliki topeng Avantika, Mahendra berusaha untuk keluar dari kampungnya semata-mata untuk mencari & bersemuka dengan empunya topeng tersebut. Dari situ bermulalah perjalanan Mahendra yang penuh dengan cabaran. Cabaran yang macam mana? Yang ini korang kena tengok sendiri sampai habis. Tak seronoklah jadi tukang spoiler. 


Pada yang belum menonton, filem ni memang WAJIB ada dalam senarai tontonan korang. Sebab jalan ceritanya memang terbaik & menarik. Tak rugi tonton walaupun ianya filem Telegu. Jadi memang layak filem ni untuk Syu bagi 5 🌟. 

Comments

  1. Ulangkali tengok pun x jemu kan..best sgt dan antara tamil drama yang akak suka..dh tgok dua2 episode dah

    BalasPadam
  2. citer ni mmg glemer masa beberapa tahun lepas kan

    BalasPadam
  3. Movie best. Cinematografi pun terbaik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Best sangat!
      Ulang kali tengok pun tak jemu 😋.

      Padam

💕 Sebarang pertanyaan & cadangan, sila tinggalkan diruangan komen yer sayang-sayang sekalian!! Fikir yang baik-baik.Tulis yang baik-baik.Insyallah, semuanyer akan baik-baik belaka. Lagi satu, tolonglah jangan klik & sabotaj iklan kita sesedap rasa. Nanti tak pasal-pasal GA suspend akaun kita 😂. Tolong yer sayang-sayang sekalian!!