Azam Tahun Baru Paling Popular

Disember 31, 2022

 

2023
SUMBER FOTO : Shutterstock


AZAM TAHUN BARU PALING POPULAR | Tinggal beberapa jam saja lagi. Korang dah ready ke nak masuk tahun baru 😁? Syu yakin. Mesti ramai yang dah list down azam tahun baru yang bakal korang capai tahun depan.



Apa itu azam tahun baru?


Azam tahun baru atau dalam bahasa inggerisnya kita panggil new year resolutions merujuk kepada matlamat/kemahuan/keinginan yang ingin dicapai. Samada untuk jangka panjang mahupun jangka masa pendek. Bergantung pada status pencapaian.



Kalau azam tahun baru yang dah diset masih lagi belum tercapai. Maka, azam tersebut akan di carry forward ke tahun yang seterusnya. Sampai tahun bila? Yang ini kena tanya pada diri sendiri 🤭. 



Azam tahun baru paling popular


Kebiasaannya, azam tahun baru banyak menyentuh aspek kesihatan, kewangan, self rewards, ibadah, perubahan sikap/tabiat, kerjaya & juga inisatif untuk tingkatkan taraf hidup.



Kalau korang nak tahu, ini antara azam tahun baru popular yang selalu ada dalam senarai. 


1) Diet

2) Berhenti merokok

3) Tamatkan zaman bujang

4) Tukar kerjaya

5) Beli rumah

6) Perbaiki diri

7) Berjimat cermat & buat simpanan

8) Pergi melancong

9)  Langsaikan hutang

10) Tingkatkan kualiti & amal ibadah


Walau apa pun azam atau resolusi tahun baru korang, Syu ucapkan semoga berjaya! - Tuju dekat diri sendiri juga 😂. Cuma satu perkara korang kena ingat. Tahun baru bukan sahaja masa untuk korang ‘refresh’ diri korang. Pada masa yang sama, untuk korang buka ‘buku baru’ & pandang terus ke hadapan. 



Perkara yang lepas biarkan berlalu. Tak payah nak toleh-toleh belakang dah. Mana yang kurang cuba perbaiki. Yang buruk jadikan pengajaran & sempadan. Selain itu, belajar juga untuk reset diri supaya kekal positif.


Jangan serabutkan fikiran untuk capai target. Just follow the flow saja. Mungkin kita rasa aturan kita dah cantik. Tapi, yang pasti, perancangan Allah lagi maha terbaik. 

Comments

  1. Lama x berazam di thn baru sbnrnya.. rs nk berubah, terus cuba ubah.. hehehe.. anyway selamat tahun baru 2023 syu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah. Tahun ni tak ada set azam apa-apa pun.
      Same goes to you Kak Mim. Selamat Tahun Baru 2023

      Padam

💕 Sebarang pertanyaan & cadangan, sila tinggalkan diruangan komen yer sayang-sayang sekalian!! Fikir yang baik-baik.Tulis yang baik-baik.Insyallah, semuanyer akan baik-baik belaka. Lagi satu, tolonglah jangan klik & sabotaj iklan kita sesedap rasa. Nanti tak pasal-pasal GA suspend akaun kita 😂. Tolong yer sayang-sayang sekalian!!