Posts with the label Review
Memaparkan catatan dengan label Review. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Review. Papar semua catatan

Julai 28, 2024

Sedap Ke Moccona Coffee?

Salam hujung minggu korang. Hari ni nak review sikit pasal kopi. Sejak boikot instant coffee brand NESCAFE, Syu slowly beralih ke brand lain. Last time Syu guna instant coffee brand Indocafe. Sedap juga instant coffee brand ni. Murah pun murah 😅. Cuma ada masa & ketika, Syu jadi pedih ulu hati kalau terlebih consume. Tambah-tambah kalau ambil masa perut kosong. Tapi, memamg tak dinafikan instant coffee-nya memang sedap.

 

Kali ni, Syu cuba pula instant coffee dari brand Moccona. Harga sebotol boleh tahan mahal juga. Almaklumlah, produk import. Actually, dah lama dah Syu perhati instant coffee brand Moccona ni di Speedmart 99. Tapi tak terbeli-beli sampai kesudah. Ada yang kata brand Moccona ni sedap. That's why Syu  buat keputusan untuk beli juga. Bukan apa, saja nak tahu rasanya sedap ke tidak macam yang diwar-warkan tu 🤭. 


Moccona Coffee
Yang Syu beli ni botol saiz sederhana. Beratnya 100g. Anggaran sukatan bancuhan 2g=200ml air.


Actually, ada 6 jenis instant coffee brand Moccona yang terdapat di pasaran. Antaranya Classic Decaffeinated, Classic Dark Roasted, Classic Medium Roasted, Espresso, Indulgence & Hazelnut. Setiap jenis instant coffee Moccona ni berbeza-beza dia punya tahap intensiti (kepekatan, aroma & rasa). Jenis yang macam mana korang nak, itu bergantung pada tekak masing-masing. Macam Syu, Syu suka kopi yang pekat & pahit sikit. So, buat masa ni Syu pilih Moccona Indulgence 😋.


Pada Syu, rasa kopi Moccona ni sedap & pekat - Dekat hujung-hujungnya tu ada rasa masam-masam sikit. Baunya pun boleh tahan strong juga. Kalau ikut selera tekak Syu, Moccona ni sedap kalau dibancuh dengan krimer. Tapi, nak kena bancuh pekat sikitlah kopinya. Kalau minum kosong tu macam kurang kick pula rasa dia. Ada yang pernah cuba instant coffee brand Moccona ni tak? Kalau korang, korang prefer minum kosong atau minum dengan krimer. Cuba share sikit.

Sedap Ke Moccona Coffee?

Julai 28, 2024

September 21, 2023

Sling Bag Cantik Siap Ada Nama 🥰.

Masa nak balik kerja kemarin, Syu ada dapat suprise dari officemate Syu. Hadiah sempena hari lahir katanya. Malu pula rasa. Dah tua-tua bangka dapat hadiah 😂.



Tapi, itulah. Bukan selalu orang nak bagi hadiah kan? Alang-alang dah ada yang memberi bagi. Kita sebat sajalah. At least, ada juga bag nak dibawa melaram & BER-OOTD nanti 🤭 . 


Sling bag cantik
Sampai-sampai rumah terus bergambar dengan bag. Excited punya pasal 🤣. 



Terima kasih Wana! 


Sling bag cantik
Luar dalam cantik begnya 😍. 


Bagi Syu, design & warna sling bag ni memang cantik & perfect sangat. Kecil & senang nak bawa ke sana ke mari. Walaupun, saiznya tak besar. Tapi, semenika meradak (macam-macam benda) boleh sumnat dalam tu. Dari tablet, notebook, dompet, handphone sampailah ke barang make up 🤭.



Syu ada tengok sling bag ni di Shopee. Boleh tahan juga harganya ya😅. Kalau korang berkenan boleh beli dekat SINI. Saiz kecil ada. Saiz medium pun ada. Saiz medium tu sesuai sangatlah kalau korang nak buat bag telekung & beg bekal. Alang-alang korang belilah satu set terus! 🤣


Sling bag cantik
Cantik betul bagnya. Siap ada tulis nama Syu lagi. Terharu gila rasa! 🥹


Apa-apa pun, alhamdulillah. Rezeki Syu untuk birthday tahun ni. Terima kasih banyak tau Wana! Cantik betul hadiahnya 🥰. Sayang nak guna. Siap ada letak nama bagai. Segan tau. Dahlah masa birthday kamu hari tu aku tak ada bagi apa-apa. Tak apa. Nanti ada lepak Nifayyi lagi, aku belanja kamu 😁! By the way, selamat hari lahir untuk diri sendiri. 

Sling Bag Cantik Siap Ada Nama 🥰.

September 21, 2023

Jun 12, 2021

Crimebites Rocher Cookies - How Does It Taste?

Crimebites Rocher Cookies


Yesterday, I received the new version of Crimebites from my friend. Firstly, I thought the jar was big. Sadly the size was only as big as my palm 😂. This is my first time purchased the Crimebites. Last time I just tried the original version of crime bites without seeing the jar. So, I cannot imagine how actually the size of cookie jar was. I've tried the cookies. Honestly, I'm pretty sad with the taste. I have no objection if the price was a little bit expensive, but the taste was definitely below my expectations. For me, the original version of Crimebites is better than this one. 


One thing I don't like about Rocher is the unpleasant hazelnut flavor. It tastes and smells like aged nutty flavor. Don't know how describe it. But that's the things that I experienced while eating this cookie. However, the taste of the cookies was still good to me. Even though it was a little hard to bite at first, but I still enjoy eating it.

The cookie jar just size of my palm. I really didn't expect that 😆.

Generally, this is my honest review about this cookie. I'm pretty hope Crimebites can receive my honest feedback about Rocher with an open heart. I didn't mean to leave a bad review on it. Sorry Crimebites. For those who have ever tasted it, kindly left your review in the comment section. I just want to know whether you experienced the same things as me. Maybe, I got the old stock of Rocher from my friend. So, the taste might not fresh anymore 😁. Overall, I don't like this Rocher version. I prefer the original one 😂. Sorry to say Rocher!!

Here is the view inside of the cookie jar. Those cookies contained almond nibs & chocolate chips in it.

Crimebites Rocher Cookies - How Does It Taste?

Jun 12, 2021

Jun 10, 2021

Garment Steamer Murah !!

Kalau nak tahu, inilah isi dalam kotak yang Syu guna buat bungkus kasut safety husband Syu tadi. Isi dalam dia Syu ambik, isi luar pula Syu recycle buat bungkus barang untuk proses RETURN/REFUND barang SHOPEE 😁. Nampak gayanya, dah berkurang satu kotak kosong dalam rumah ni. Lepas ni nak bungkus apa pulak ya 😃?



Sebut pasal bungkus membungkus. Hadiah contest raya Syu pun belum sempat packing & pos lagi 😂. Sebenarnya kalau korang nak tahu, Syu tengah tunggu satu lagi hadiah yang Syu pesan. Sampai sahaja barang tu nanti, baru Syu boleh proceed untuk bungkus hadiah korang. Mungkin esok lusa sampailah agaknya. Mohon bersabar ya pemenang-pemenang #RIANG RAYA Bersama SyuDeris 😉.


Air kena letak dalam tank kecik ni. Setiap kali habis kena refill. Dah refill just selit jer dekat tempat dia.

Berbalik pada garment steamer ni. Syu beli bukan apa, kadang-kadang kalau Syu pakai seterika biasa tu selalu sangat terlajak adjust suhu. Walaupun, Syu dah set suhu yang paling rendah pun tetap jadi perkara yang sama. Banyak kali jugaklah baju & tudung Syu melecur kena seterika. Kalau ikutkan, Syu dah ada dua seterika sebenarnya. Yang satu tu elok. Tak ada apa-apa masalah.


Cuma yang satu tu saja selalu lapar nak makan kain memanjang 😂. Nak kata barang murah pun tak. Brand pun kira boleh kata terkenal lah juga . Bila dah jadi macam tu, penyudahnya Syu mintak husband belikan garment steamer ni. Senang sikit kerja-kerja Syu nak menggosok baju. 


Kalau korang nak tahu, garment steamer ni harga asal dia cuma RM47 sahaja. Tapi disebabkan Syu tebus coins SHOPEE, jadi harganya ada susut sikit menjadi RM40 😁. Jimat dah RM7. Yang seronoknya pasal garment steamer ni, kepala plug dia ikut standard kepala plug Malaysia.


Bila nak pakai terus sahaja cucuk pada soket. Tak payah nak guna adapter segala untuk convert plug bagai. Satu set garment steamer ni, dia ada bagi 4 jenis kepala yang korang boleh tukar ikut keperluan. Misal kata, kalau korang nak pergi travel. Korang boleh sumbat semua garment set korang ni dalam beg uncang ni. Beg ni FOC (Free of charges) & memang disertakan sekali dalam kotak. 


Didatangkan sekali dengan drawstring bag ni. In case kalau nak pergi travel boleh angkut garment steamer ni sekali 😁.


By the way, untuk penggunaan biasa, korang boleh guna yang ada stainless steel plate tu. Kalau untuk bersihkan bulu-bulu pada baju pulak, korang boleh guna yang ada berus merah. Macam Syu yang ada bela kucing ni memang sesuai sangat pakai yang ni. Bila ada sisa bulu kucing melekat dekat baju, memang akan hilang bila pakai kepala garment steamer yang jenis macam ni.


Yang plate plastik tu pula korang boleh guna untuk tajamkan sendi-sendi baju kemeja & seluar. Dekat bahagian belakang tu ada satu klip. Bila nak pakai cuma klipkan sahaja dekat bahagian yang korang nak steam. Kepala garment steamer yang ada berus tu pulak gunanya untuk korang stim permukaan fabrik yang berbulu-bulu - Karpet & sejadah. Setakat ni Syu belum guna lagi yang itu, sebab dekat rumah Syu tak ada fabrik yang berbulu-bulu 😃.


Ni full set garment steamer. Kepala dia boleh tukar-tukar & setiap fungsi dia tak sama.


Memang tak dinafikan harga garment steamer ni lagi murah jika dibandingkan dengan brand-brand garment steamer yang sedia ada kat luar sana nun. Tapi pada Syu, kalau beli yang  murah pun okay jugak what? 😁. Kadang-kadang beli yang mahal pun tetap jugak ada problem. Tak sampai beberapa bulan pakai dah start buat masalah. Lepas tu bila hantar service center, makan masa pulak tu nak kena tunggu repair.


Lagi baik beli yang murah, at least bila rosak takdelah rasa ralat sangat. Kalau rosak tak payah pening-pening kepala, tong sampah ada. 😆 Kita lemporkan ajer!! Setakat ni, semua fabrik yang Syu gosok guna garment steamer ni memang hasil dia sangat helok. Kedut dekat pakaian pun memang definitely hilang. Walaupun saiz dia nampak kecik. Tapi dia punya wap kemain panas. Kat sini bila korang pakai, memang korang kena hati-hati sikit okay!!


Ni lah hasil lepas guna garment steamer ni. Bolehlahkan...Kira kuat jugaklah wap dia untuk hilangkan kedut.

Garment Steamer Murah !!

Jun 10, 2021

April 29, 2021

Garnier Light Complete : Boleh Cerah Ke?

BOLEH CERAH KE | Memandangkan hari ni cuti bersempena Nuzul Al-quran, jadi ada lah kelapangan sikit ni untuk Syu review pasal produk skin care yang Syu tengah pakai sekarang ni. Garnier Light Complete?? Boleh cerah ke pakai produk ni?? Ahaaa...jujur Syu cakap. Boleh!! Tapi, effect dia tu tak lah secepat macam produk-produk timbang kilo kat luar sana. Yelah, sebab skin care ni pun takde mengandungi merkuri sebaliknya produk mengandungi ekstrak semulajadi dari Yuzu segar Jepun yang sememangnyer kaya dengan vitamin C🍊.


💕😄 Dapat free booster serum.


Memang tak dinafikan dalam iklan diorang ada promote yang produk ni boleh cerahkan kulit dalam masa 3 hari, tapi bergantung dengan jenis & kondisi kulit jugak sebenarnya. Actually produk Garnier Light Complete ni Syu tak beli complete set. Syu just beli krim serum jer. Mungkin sebab tu kesan dia tak berapa nak cepat. Syu beli krim ni dekat Shopee jer. Masa tu diorang ada buat promosi. Jadi, Syu grab je lah terus dalam 2 set.



Setakat Syu pakai produk ni ada nampak lah sikit perubahan pada kulit Syu. Actually kalau korang nak tau, muka Syu ada sunburn sikit. So, untuk mengurangkan jelaga yang semakin berleluasa tu Syu decide untuk try produk ni. Even tempoh keberkesanan tu  macam lambat & tak  sama macam yang diiklankan, tapi kesan dia tu tetap ada. Lagipun, belum sampai sebulan Syu pakai produk ni😄. Nak hasil yang optimum kena lah amalkan produk ni secara kosisten. Baru nampak hasil yang betul-betul macam yang diiklankan.



VITAMIN C BOOSTER SERUM | Krim serum yang Syu beli ni memang best tau!! Even kulit Syu jenis yang berminyak, tapi bila Syu apply kat muka memang tak rasa melekit & berminyak langsung. Set krim serum ni ada dua jenis tau, satu krim siang & satu krim malam. Memandangkan masa promosi haritu pembelian Syu lebih RM60, so seller bagi percuma 30x booster serum & lemon pouch yang cute ni. Satu pack booster serum tu Syu masukkan kat dalam dua-dua krim siang & malam. Tak payah nak picit-picit dah. Tinggal sapu jer kat muka terus. Kalau korang berminat nak cuba korang boleh klik pada link ni untuk membeli 👉 GARNIER LIGHT COMPLETE SKIN CARE SET


Love sangat dengan pouch lemon ni. Comel sangat!!😚💕

Garnier Light Complete : Boleh Cerah Ke?

April 29, 2021