Diskaun Kompaun 70% Majlis Bandaraya Ipoh

Mei 23, 2022

Berita gembira buat warga Ipoh yang ada bersusun saman parkir. Bersempena ulang tahun yang ke-34, pihak Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) ada tawarkan pengurangan kompaun sebanyak 70%. Tawaran ni dibuka selama satu hari sahaja iaitu pada 27 Mei 2022. Jadi, pada korang yang ada saman parkir MBI. Inilah masanya untuk korang bagi settle saman-saman parkir korang yang sedia ada tu.


SUMBER FOTO : Majlis Bandaraya Ipoh (MBI)


Bila sebut pasal saman parkir. Auto teringat pada diri sendiri. Syu pun ada rekod saman juga dengan MBI ni. Ada tiga saman semuanya. Tahun lepas selesai sudah bayar dua saman. Masa tu diskaun kompaun yang ditawarkan cuma 50% sahaja. Dalam diskaun 50%  tu, busuk-busuk melayang jugalah RM50.



Sekarang saman parkir Syu masih berbaki satu lagi saman. Alang-alang dah ada diskaun 70% dari MBI ni. Ada baiknya juga Syu selesaikan secepat mungkin. Malas nak berhutang dengan MBI dah. Jadi, siapa-siapa yang ada saman parkir tu moh ler kita pakat-pakat pergi bayor! 😁



Semakkan & pembayaran kompaun


Buat warga Ipoh yang ada saman parkir macam Syu. Segala kompaun korang boleh disemak melalui :


  • Kaunter We serve
  • e-semak & e-cetak di portal rasmi MBI atau
  • Aplikasi Park@Perak  - Muat turun dari mana-mana stor aplikasi (app stores)



Manakala untuk pembayaran kompaun pula, ianya boleh dijelaskan melalui pembayaran di :

 

  • Kaunter MBI
  • e-bayaran di portal rasmi MBI
  • Aplikasi Park@Perak

Comments

💕 Sebarang pertanyaan & cadangan, sila tinggalkan diruangan komen yer sayang-sayang sekalian!! Fikir yang baik-baik.Tulis yang baik-baik.Insyallah, semuanyer akan baik-baik belaka. Lagi satu, tolonglah jangan klik & sabotaj iklan kita sesedap rasa. Nanti tak pasal-pasal GA suspend akaun kita 😂. Tolong yer sayang-sayang sekalian!!