Pengundi Positif Covid-19 : Senarai Semak & Garis Panduan Keluar Mengundi PRU15

November 18, 2022

Election

Esok PRU15. Seluruh rakyat Malaysia akan keluar menjalankan tanggungjawab memilih pemimpin Malaysia yang baharu. Tapi, mesti ada yang masih tertanya-tanya. Boleh ke individu yang dijangkiti Covid-19 keluar mengundi? πŸ€”


Jangan risau. Penggundi yang dijangkiti Covid-19 DIBENARKAN untuk keluar mengundi. Cuma ada beberapa senarai semak & garis panduan yang perlu dipatuhi. 


Bagi mengelak berlakunya penularan, sebaiknya ikut garis panduan yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).


Walaupun dikhabarkan tiada laluan khas disediakan buat pengundi-pengundi yang dijangkiti Covid-19 ketika PRU15 nanti. Kawalan kendiri mesti terus kekal diamalkan. Baik yang positif Covid-19 mahupun negatif. 



Senarai semak pengundi positif Covid-19


Bagi pengundi yang positif Covid-19. Berikut senarai semak yang perlu dipatuhi sebelum keluar mengundi. 


PRU15



Garis panduan pembuangan undi




Comments

  1. Harap2 tak menular wabak c19 lepas mengundi ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin wak 🀲🏻. Harap begitulah hendaknya.

      Padam

πŸ’• Sebarang pertanyaan & cadangan, sila tinggalkan diruangan komen yer sayang-sayang sekalian!! Fikir yang baik-baik.Tulis yang baik-baik.Insyallah, semuanyer akan baik-baik belaka. Lagi satu, tolonglah jangan klik & sabotaj iklan kita sesedap rasa. Nanti tak pasal-pasal GA suspend akaun kita πŸ˜‚. Tolong yer sayang-sayang sekalian!!