Rentas Negeri Dibenarkan

Oktober 10, 2021

Rentas Negeri Dibenarkan

Alhamdulillah, akhirnya... Penantian seluruh rakyat Malaysia beberapa hari yang lalu kini sudah terjawab. Sepertimana yang telah diumumkan oleh YAB Perdana Menteri kita jam 3.00 petang tadi, mulai esok (Isnin, 11 Oktober 2021) seluruh rakyat Malaysia yang telah lengkap dua dos vaksinasi diberi kebenaran untuk merentas negeri. Kepada yang ada perancangan untuk pulang ke kampung berjumpa keluarga - SELAMAT PULANG KE KAMPUNG!! Tapi jangan lupa. Tetap terus amalkan SOP & kawalan kendiri untuk kemaslahatan bersama. For those yang antivax, rest in peace & jangan sedih okay!! Nak merasa pulang ke kampung, pergilah vaksin. Masih belum terlambat untuk korang tukar fikiran😁.

Comments

  1. Akhirnya berita yang ditunggu tunggu rakyat Malaysia dah keluar kan kak syu hahaha. Memang ramai apply cuti ni, dah berapa lama tak boleh rentas negeri :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah pasal. Memang dah jangka dah dalam beberapa hari ni kerajaan akan ada buat pengumuman pasal rentas negeri ni. Tapi, start berkuatkuasa hari Isnin lah 😂. Hari orang dah kena start kerja. Bila kurun nak rentas kan? Rasanya time Maulud Nabi ni mesti ramai yang apply cuti & balik kampung.

      Padam
  2. Alhamdulillah..berita paling menggembirakan. Selamat pulang ke kampung semua. Semoga selamat sampai ke destinasi masing masing.

    BalasPadam
  3. Hahahaa..lawak plak versi gambar kartun ni..ade makna yg tersirat dlm gmbar tu ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kak. Memang kreatif sangat. Ada jer bahan nak dijadikan lawak. Hi3 😁.

      Padam
  4. Baik le Yong..teman usaha balik ke kampung minggu depan

    BalasPadam
  5. yang antivaksin tu boleh la tolong jaga rumah jiran yang balik kampung

    BalasPadam

💕 Sebarang pertanyaan & cadangan, sila tinggalkan diruangan komen yer sayang-sayang sekalian!! Fikir yang baik-baik.Tulis yang baik-baik.Insyallah, semuanyer akan baik-baik belaka. Lagi satu, tolonglah jangan klik & sabotaj iklan kita sesedap rasa. Nanti tak pasal-pasal GA suspend akaun kita 😂. Tolong yer sayang-sayang sekalian!!