Rumah Perakku : Setelah Sekian Lama Menanti

November 11, 2021

LPHP | Surat Temuduga


🀲🏻Alhamdulillah, sekian lama menanti. Akhirnya sampai jugak jemputan temuduga dari Lembaga Perumahan & Hartanah Perak (LPHP) ni. Lama dah mohon Rumah Perakku ni sebenarnya. Dari masa Syu kerja NGO dulu Syu mohon. Harap ada lah rezeki hendaknya.



Bukan apa, golongan B40 macam Syu ni memang memerlukan sangat-sangat rumah untuk didiami. Tak demand rumah besar pun. Cukup rumah yang elok & selesa untuk menghabiskan masa tua. Nak beli rumah besar-besar tak mampu sebabnya rumah-rumah sekarang banyak RUMAH MAMPU TENGOK berbanding RUMAH MAMPU MILIK πŸ˜‚

What My Bawagian Says

  1. Betul. Beli yg kita mampu je supaya tak terbeban. Besar2 sangat pun dah tua sok nak jalan ke dapo pun x larat hikss

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Beli sekadar mana yang mampu jer.

      Tak boleh berjalan, mengensot. Kena rumah dua tingkat, mengensot sampai kesudah. Tak pun berguling jer. Ha2 πŸ˜‚.

      Padam
  2. Moga ada rezeki Kak Syu.. heee~ syiok kalo ada rumah sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 🀲🏻Amin Aien. Betul. Gila tak syiok. Heeee~

      Padam
  3. Alhamdulillah... Semoga terus dipermudahkan urusan² Ψ§Ω…ΩŠΩ†πŸ€²πŸΌ

    BalasPadam
  4. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kak. :)

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah..semoga ada rezeki Syu. Aaminnn...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 🀲🏼 Amin kak. Terima kasih mendoakan. Berderbar-debar pulak rasa nak pergi interview Ahad ni πŸ˜‚.

      Padam
  6. Alhamdulilah Syu, semoga dipermudahkan urusan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. 🀲🏼 Alhamdulillah kak Ret. Mekaseh mendoakan. Berkurun menunggu. Baru ni dipanggil interview. πŸ˜‚ Hu3~

      Padam
  7. smoga dipermudah segala urusan akak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih Busyra doakan akak. Lama akak tak BW blog Busyra. Nanti ada free akak singgah yer 😊.

      Padam
  8. Ye, nak beli rumah sekarang kena pk panjang sebab banyak yang mampu tengok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan...Banyak rumah mampu tengok jer sekarang ni. Nak beli pun takut jer. Dah lah poket tak berapa nak tebal. Hu3~

      Padam
  9. InshaAllah ada rezeki, moga doa dimakbulkan dan dipermudahkan urusan. Aameen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin3. Terima kasih mendoakan Syu. Memang bersyukur sangat kalau dapat 😊.

      Padam

πŸ’• Sebarang pertanyaan & cadangan, sila tinggalkan diruangan komen yer sayang-sayang sekalian!! Fikir yang baik-baik.Tulis yang baik-baik.Insyallah, semuanyer akan baik-baik belaka. Lagi satu, tolonglah jangan klik & sabotaj iklan kita sesedap rasa. Nanti tak pasal-pasal GA suspend akaun kita πŸ˜‚. Tolong yer sayang-sayang sekalian!!